Lirik lagu dengar kan lah di sepanjang malam aku berdoa

Sejak akhir-akhir ini, lagu dengan potongan lirik ‘dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa’ acap kali menjadi runut bunyi kebanyakan video di TikTok. Lebih melucukan, ada sesetengah video tersebut langsung tidak berkaitan dengan maksud yang cuba disampaikan oleh lirik lagi ini.

Liriknya sedih, tapi video tentang kucing. Akibat semakin banyak digunakan dalam video-video TikTok, akhirnya lagu ini terus menjadi trending di seluruh pelusuk media sosial sehingga ke hari ini. Keasyikan liriknya berjaya meniti di bibir netizen dan terngiang-ngiang dalam kepala. Jadi, siapakah sebenarnya pemilik suara daripada lagu yang viral ini? Raffa Affar, suara asal di sebalik lirik ‘ Dengarkanlah Di Sepanjang Malam Aku Berdoa’ Pemilik suara sebenar di sebalik lagu trending ini adalah Raffa Affar, seorang Youtuber dan juga selebriti Instagram dari Indonesa yang namanya kini sedang melonjak naik di sana.

Merujuk Priangtimur News, Raffar Affar hanyalah nama pentasnya, manakala nama penuhnya pula adalah Rafa Aldiansyah, berusia 20 tahun serta beragama Islam. Difahamkan, Raffa sangat dikenali di Indonesia kerana memiliki suara yang merdu, selain turut sering membuat ‘cover’ lagu-lagu pop Indonesia dan memuat naik ke media sosial miliknya.

Bagaimanapun percaya atau tidak, di sebalik lirik ‘Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa’ yang tular kini, ia sebenarnya merupakan lagu nyanyian Raffa Affar yang berjudul Cinta Sampai Mati. Mungkin ramai yang terfikir, adakah Cinta Sampai Mati ini baru dihasilkan pada tahun ini?

Sebenarnya tidak, ia telah mula dibikin sejak 2021 dahulu menurut apa yang dikongsikan oleh Botram Media Entertainment. Sumber: Youtube Menurut Botram Media Entertainment, Cinta Sampai Mati adalah single pertama yang dinyanyikan oleh Raffa.

Penjelasan penuh mengenainya dijelaskan pada bahagian description di saluran Youtube mereka. Justeru, disebabkan Cinta Sampai Mati sangat diminati ramai, maka lagu ini sering dinyanyikan semula dalam versi cover oleh kebanyakan penyanyi lain termasuklah Kangen Band.

Selain berkecimpung dalam dunia nyanyian, menjadi Youtuber terkenal serta selebriti di Instagram, Raffa juga merupakan seorang ahli perniagaan yang berjaya di Indonesia.

Ketika usia yang masih sangat muda, Raffa kini sudah pun mempunyai produk minyak wangi sendiri hasil kerjasama dengan syarikat Zarome. Di samping itu, ada juga produk minyak wanginya diberi nama unik menggunakan namanya sendiri iaitu Raffa Gel untuk wanita dan Raffa Boy untuk lelaki.

Alang-alang kita mengenali biodatanya, apa kata kita nyanyikan sekali lagu Cinta Sampai Mati nyanyian Affar seperti lirik yang disertakan di bawah ini. Lirik Cinta Sampai Mati Duhai engkau, sang Belahan Jiwa Namamu terukir dalam pusara Di setiap langkah, ku s’lalu berdoa Semoga kita bersama Duhai engkau, tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Ku ingin kau tahu betapa merindu Hiduplah engkau denganku Dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Cintaku untukmu selalu terjaga Dan aku pasti setia Ho-oh-oh Ho-wo-oh-ho-oh-wo-wo-ho-oh Ho-wo-uh-wo-oh-uh Duhai engkau, tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Ku ingin kau tahu betapa merindu Hiduplah engkau denganku Dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Cintaku untukmu selalu terjaga Dan aku pasti setia dengarkanlah (Di sepanjang malam, aku berdoa) Ku berdoa (bersujud dan lalu aku meminta) Dan meminta (semoga kita bersama) Wo-oh, dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Cintaku untukmu s’lalu terjaga Dan aku pasti setia Ku setia.

Sumber: Priangtimur News Terbaru • Harga Minyak Melonjak Selepas Dua Hari Merudum • Pesawat Tibet Airlines Terbakar Sebelum Berlepas, Penumpang Lari Selamatkan Diri • Ebit Lew Suap, Sapa Maknyah Sambil Cerita Tentang Iman • Kemalangan Lima Rentung: Polis Tahan Pemandu Treler Bawa Muatan Besi • Lima Mangsa Rentung Nahas Terowong Menora Disahkan Pelajar USAS Terbaru • Harga Minyak Melonjak Selepas Dua Hari Merudum • Pesawat Tibet Airlines Terbakar Sebelum Berlepas, Penumpang Lari Selamatkan Diri • Ebit Lew Suap, Sapa Maknyah Sambil Cerita Tentang Iman • Kemalangan Lima Rentung: Polis Tahan Pemandu Treler Bawa Muatan Besi • Lima Mangsa Rentung Nahas Terowong Menora Disahkan Pelajar USAS Rasanya kini ramai pengguna media sosial sudah dihantui dengan sebuah lagu dengan lirik "Dengarkanlah Di Sepanjang Aku Berdoa." iaitu lagu viral di Tik Tok.

Tapi sebenarnya tahukah anda siapa penyanyi sebenar disebalik lagu tersebut? Dengan lirik yang sering kita dengar tersebut apa sebenarnya tajuk lagunya?

Penyanyi Sebenar Lagu Cinta Sampai Mati Sebenarnya tajuk lagu tersebut adalah "Cinta Sampai Mati" iaitu dinyanyikan oleh pemuda kelahiran Depok, Jawa Barat Indonesian iaitu Raffa Aldiansyah.

Beliau merupakan selebriti muda yang kini mempunyai ramai followers di media sosial terutamanya di TikTok yang kini mempunyai lebih dari 4 juta pengikut. Lagu ini dilancarkan di bawah label muzik Hayat Kreatif Studio untuk pasaran Malaysia, Brunei dan Singapura.

Manakala dibawah label muzik Botram Media Entertainment untuk pasaran Indonesia dan lain-lain negara. Mungkin yang baru mendengarnya, katanya lagu seakan-akan lagu nasyid. Ya! ianya sebuah lagu dengan lirik yang baik yang berisahkan tentang cinta kepada kedua ibu bapa yang masih ada mahupun yang telah tiada, kepada keluarga dan kepada pasangan. Tambahan pula, penyanyi tersebut, Raffa selalu 'cover' dengan membawakan genre lagu-lagu yang berkonsepkan ketuhanan mahupun selawat serta nasyid.

Jadi lagu ni, dengarlah macam nasyid sikit kan.

Pada awalnya, sebenarnya lagu ini memang diberi tajuk 'Dengarkanlah' tetapi penulis liriknya Ayu Rizki Yani iaitu isteri kepada Dodhy gitaris kumpulan Kangen Band memutuskan untuk memberi tajuk yang lebih universal supaya lagu ini dapat disampaikan mesej yang tersirat dan diberi nama 'Cinta Sampai Mati' Penyanyi : Raffa Aldiansyah Ciptaan Lagu : Ayu Rizki Yani Penulis Lirik : Ayu Rizki Yani Produser : Hermawan Lirik Lagu Cinta Sampai Mati Duhai engkau, sang Belahan Jiwa Namamu terukir dalam pusara Di setiap langkah, ku s'lalu berdoa Semoga kita bersama Duhai engkau, tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Ku ingin kau tahu betapa merindu Hiduplah engkau denganku Dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Cintaku untukmu s'lalu terjaga Dan aku pasti setia Ho-oh-oh Ho-wo-oh-ho-oh-wo-wo-ho-oh Ho-wo-uh-wo-oh-uh Duhai engkau, tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Ku ingin kau tahu betapa merindu Hiduplah engkau denganku Dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Cintaku untukmu s'lalu terjaga Dan aku pasti setia Dengarkanlah (Di sepanjang malam, aku berdoa) Ku berdoa (bersujud dan lalu aku meminta) Dan meminta (semoga kita bersama) Wo-oh, dengarkanlah Di sepanjang malam, aku berdoa Cintaku untukmu s'lalu terjaga Dan aku pasti setia Ku setia
Banyak yang menyukai lirik lagu dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa yang berjudul asli Cinta Sampai Mati.

Anda yang penasaran bagaimana lirik lagu dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa lengkapnya bisa simak dibawah ini. Lirik lagu dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa, Cinta Sampai Mati.

Baca juga: Lirik Lagu Bertahan Terluka Fabio Asher yang Viral di TikTok Duhai engkau sang belahan jiwa Namamu terukir dalam pusara Di setiap langkah ku selalu berdoa Semoga kita bersama *) Duhai engkau tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Kuingin kau tahu betapa merindu Hiduplah Engkau denganku Reff: Dengarkanlah Di sepanjang malam aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah Di sepanjang malam aku berdoa Cintaku untukmu selalu terjaga Dan aku pasti setia Baca juga: Lirik Lagu Kepada Hati – Cakra Khan OST Aku Bukan Wanita Pilihan di RCTI Haa.a.a Back to *) Demikian lirik lagu dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa, Cinta Sampai Mati – Kangen Band.(04) Lirik Lagu Raffa Affar - Cinta Sampai Mati Artis : Raffa Affar Judul Lagu : Cinta Sampai Mati Diciptakan Oleh : Ayu Rizki Yani Album : Cinta Sampai Mati Raffa Affar - Cinta Sampai Mati 'Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa bersujud dan lalu aku meminta semoga kita bersama' merupakan Lirik Lagu 'Cinta Sampai Mati' dari Raffa Affar.

Lagu ini diciptakan oleh Ayu Rizki Yani dan sudah banyak dinyanyikan oleh penyanyi lirik lagu dengar kan lah di sepanjang malam aku berdoa lainnya. Simak di bawah ini Lirik Lagu Raffa Affar Cinta Sampai Mati (Dengarkanlah Disepanjang Malam Aku Berdoa) selengkapnya.

Mabes Lirik Lagu tidak menyediakan Link Download dan Chord Kunci Gitar Lagu Raffa Affar - Cinta Sampai Mati mp3, kami hanya menyediakan Lirik dan informasi seputar Musik. Dapatkan lagu favoritmu disejumlah layanan music streaming Spotify, Joox, Langit Musik, Google Play, Pandora, SoundCloud, Deezer, Amazon Music, iTunes, Apple Music dan media streaming lainnya.

Lihat juga lagu terkait lainnya : Lirik Lagu Aku Titipkan Dia Lanjutkan Perjuanganku Tuk Nya (Aku Bukan Jodohnya) Lirik Lagu Andika Mahesa - Bersabarlah Berikut ini adalah selengkapnya Lirik Lagu Dengarkanlah Disepanjang Malam Aku Berdoa Raffa Affar - Cinta Sampai Mati Lirik Raffa Affar - Cinta Sampai Mati Lirik Cinta Sampai Mati Duhai engkau sang belahan jiwa Namamu terukir dalam pusara Di setiap langkah ku selalu berdoa Semoga kita bersama Duhai engkau tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Kuingin kau tahu betapa merindu Hiduplah engkau denganku Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa Cintaku untukmu selalu terjaga Dan aku pasti setia hooo~ - Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa Cintaku untukmu selalu terjaga Dan aku pasti setia Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah di sepanjang malam aku berdoa Cintaku untukmu selalu terjaga Dan aku pasti setia, ku setia
KLIKKORAN.COM – Inilah Lirik Cinta Sampai Mati Kangen Band dapat kamu simak pada artikel ini.

‘Cinta Sampai Mati’ adalah sebuah lagu terbaru dari Kangen Band yang tayang perdana pada 25 Februari yang lalu. ‘Cinta Sampai Mati’ menjadi deretan keempat di daftar musik trending di youtube dengan jumlah tontonan sebanyak 1,2 juta kali hingga artikel ini terbit.

Nah, berikut lirik ‘Cinta Sampai Mati’ yang dinyanyikan oleh Kangen Band. Lirik Cinta Sampai Mati – Kangen Band Duhai engkau sang belahan jiwa Namamu terukir dalam pusara Di setiap langkah ku selalu berdoa Semoga kita bersama Duhai engkau tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Kuingin kau tahu betapa merindu Hiduplah Engkau denganku Reff Dengarkanlah Di sepanjang malam aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah Di sepanjang malam aku berdoa Cintaku untukmu selalu terjaga Dan aku pasti setia Haa.a.a Duhai engkau tambatan hatiku Labuhkanlah cintamu di hidupku Kuingin kau tahu betapa merindu Hiduplah Engkau denganku Reff Dengarkanlah Di sepanjang malam aku berdoa Bersujud dan lalu aku meminta Semoga kita bersama Dengarkanlah Di sepanjang malam aku berdoa Cintaku untukmu selalu terjaga Dan aku pasti setia (*) Simak juga video musiknya berikut ini: Deskripsi Personil Kangen Band : Lead Vocal by : Andika Mahesa Lead Guitar by : Dodhy Rythem by : Tama Keyboard by : Izzy Bass by : Bebe Drum by : Baim Credits : Vocalist by : Andika Mahesa Backing Vocal by : Eren Hill Composed by : Ayu Rizki Yani Mixed & Mastered by : STV Record Support MUA by : ig @chichi_sarman Demikan informasi mengenai lirik lagu Cinta Sampai Mati yang dinyanyikan oleh kangen band.

(KK) Youtube: Kangen Band Official Artikel Terkait:

DJ TIKTOK VIRAL TERBARU 2022 - DJ DENGARKANLAH DI SEPANJANG MALAM AKU BERDOA REMIX TIKTOK VIRAL 2022




2022 charcuterie-iller.com